Veelgestelde vragen aan de Bloemenfee
Heeft u een vraag over ons aanbod, een abonnement of de verzorging? Dan kunt u ons daar altijd over bellen of mailen. Maar voor uw gemak, beantwoorden wij hier alvast een paar van de meest gestelde vragen.
Kan ik op elk moment bloemen bestellen?
Ja, via de website kunt u ons altijd bereiken om uw bestelling door te geven. Na ontvangst van uw mail nemen wij contact op voor aanvullende informatie om zo een echt op maat gemaakt boeket samen te stellen dat past bij de ontvanger.
Wat is de uiterste besteldatum?
Bestellingen en nieuwe abonnementen moeten uiterlijk maandagavond bij ons bekend zijn. Let wel op: dit betekent dat de bestelling dan betaald is én dat u de Bloemenfee heeft gesproken om uw wensen en aanvullende informatie door te geven.
In het geval van rouwwerk en bruidswerk kunt u ons altijd bellen of mailen, we maken daarvoor afspraken op maat.
Wanneer worden de bloemen bezorgd?
Op dinsdag vanaf 15.00 uur en donderdag vanaf 18.00 uur. Uw bestelling moet dan wel uiterlijk maandagavond bij ons bekend zijn. Voor bruidswerk en rouwwerk maken we bezorgafspraken op maat.
Gelden voor rouw- en bruidsboeketten dezelfde bezorgdagen?
Nee, bruidsboeketten en rouwstukken bezorgen we op de afgesproken dag.
Kan ik aangeven welke bloemen ik in een boeket wil hebben?
Ja dat mag altijd maar het aanbod en de kwaliteit daarvan bepaalt of de gewenst bloemen er ook in verwerkt zullen worden. De Bloemenfee maakt altijd gebruik van verse seizoensbloemen en het exotische aanbod. Hieruit selecteert zij wat het meest geschikt is voor het boeket en houdt ze rekening met de locatie.
Kan ik het boeket met een persoonlijke boodschap laten bezorgen?
Ja dat kan. De Bloemenfee heeft standaard mooie, blanco kaarten waarop uw persoonlijke boodschap geschreven wordt.
Wat moet ik betalen voor de bezorging?
Voor abonnementen:
- bezorgingen in Diemen, Watergraafsmeer, IJburg en Zuidoost (Amsterdam) gratis bezorging
Voor eenmalige opdrachten:
- bezorgingen in Diemen, Watergraafsmeer, IJburg en Zuidoost (Amsterdam) € 3,50 per rit
Wanneer moet ik betalen?
Abonnementen worden maandelijks achteraf gefactureerd.
Alle andere bestellingen moeten vooraf worden betaald.
Hoe lang is een abonnement geldig?
U gaat een abonnement aan zonder minimale termijn. Dat betekent dat u het kunt opzeggen wanneer u wilt, mits u wel rekening houdt met de opzegtermijn van 3 dagen.
Hoe zeg ik een abonnement op?
U kunt uw abonnement per e-mail opzeggen. Hierbij moet u wel rekening houden met de opzegtermijn van 3 dagen.
Wat als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?
Bij abonnementen bezorgen wij uw bloemen in geval van afwezigheid bij uw buren. Wij laten de bloemen dan achter in een emmer met water. Deze emmer willen wij weer terug bij de volgende bezorging.
In het geval van een eenmalige bestelling maken we een afspraak voor het moment van bezorging. We gaan ervan uit dat u dan aanwezig bent om de bloemen of bloemstukken in ontvangst te nemen. Zo niet, dan zullen wij ze zonder emmer achterlaten bij de buren.
Ik ga op vakantie maar heb een bloemenabonnement, wat nu?
U kunt uw abonnement tijdelijk pauzeren, bijvoorbeeld tijdens vakanties.
Hoe verzorg ik mijn bloemen?
Elk boeket bestaat weer uit andere bloemen. Zijn er bijzondere eisen omtrent de verzorging, dan informeren wij u daar altijd per boeket over. Vool uitgebreide informatie kijkt u op onze pagina over algemene verzorgingstips.